De Huisstijl: Virtual Design Agency

De huisstijl

Virtual Design Agency

Voor het ontwikkelen van een gloednieuwe huisstijl hebben we gekozen voor de Eindhovense aanpak, ontwikkeld door Peter Kentie. Peter zette in op ontwikkeling door meerdere lokale partijen die samenwerken in een collectief, ook wel Virtual Design Agency genoemd. Dit is ingewikkelder dan het inzetten van één bureau, maar het resultaat wordt breed gedragen en is op vele manieren toepasbaar.

Voor het ontwikkelen van een krachtig Virtual Design Agency hebben we een groot aantal Hilversumse vormgevers benaderd, en gevraagd zich in te schrijven op een pitch. Drie Hilversumse bedrijven sloegen de handen ineen en besloten gezamenlijk te pitchen: Holland Centraal, SOS designstudio en OOQ.

Nadat deze drie bedrijven als winnaar uit de bus kwamen hebben ze een Virtual Design Agency opgericht, en zijn ze het beeldmerk gaan doorontwikkelen. Hierbij werden in verschillende rondes zoveel mogelijk Hilversumse partners betrokken, en het resultaat is dan ook een rijke Hilversumse stijl. Deze stijl is bedoeld voor alle Hilversummers, Hilversumse organisaties en Hilversumse bedrijven. Ze kunnen haar inzetten om bekendheid te genereren en te laten zien waar ze goed in zijn.